onsdag 21 oktober 2015

Hur kan ni låta bli?

Jag har yogat länge. Började 1999 och har yogat mer eller mindre sen dess. Senaste åren, från 2008 när jag började min yogalärarutbildning, har det blivit nästan dagligen.
Jag har elever som har yogat hos mig i många år, ibland kommer det nya som blir kvar, eller så går de en kurs och det får räcka. Alla är olika.
För mig betyder yogan att jag håller mig frisk, stark och i balans. Jag slipper vara galen alltså. Sån är jag och vi är alla olika, men ibland undrar jag: hur kan andra människor som inte yogar, låta bli. Eller ännu värre: hur kan de som provat och gillar det, låta bli.

Hur kan ni låta bli att yoga? Eller varför vill ni låta bli?

Och ja, jag vet svaren. Det är tidsbrist, det är inte tillräckligt snabb effekt. Kanske är du ute efter muskler, fettminskning, harmoni och balans, allt på en sekund. Kanske känns det för mycket. Jag har hört alla svaren. Jag vet allt om att inte yoga.

Men jag upprepar nu min fråga. Hur kan ni låta bli?

Ja, det var dagens text. Kram på er.


PS. Nu på lördag vikarierar jag igen på Yogansa. Kom och yoga kl. 10.45 - 12-15. Anmäl dig här. 

Yogasalen på Yogansa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar