onsdag 28 oktober 2015

Företagsyoga - hur kul som helst!

Jag har blivit anlitad av ett företag här i stan för att hålla 8 morgonyogaklasser. 45 minuter med start klockan 8. Ganska sent för att vara morgonyoga, men ändå tidigt nog för att få en härlig start på dagen.
Idag var första gången och ett 20-tal anställda hade samlats i ett stort konferensrum. Tyvärr hade deras i god tid beställda yogamattor inte levererats, så det var ont om mattor. Några hade egna, jag tog med ett fåtal, men i övrigt fick man hålla till godo med heltäckningsmattan.
Vi gjorde det här passet som väcker hela kroppen och jobbar med hela ryggen. Det är mycket sittande vilket en del tycker är jobbigt men annars är detta pass super. I all sin enkelhet. Ryggflex är fantastiskt.

Och jag älskar att möta nya människor som kanske provar yoga för första gången. Eller som gör annan yoga eller tränar något annat. De är så roligt att se hur de ger sig hän i något nytt och känner effekterna. Sen om de gillar det eller inte, det är ju en annan sak. Men yogan gör sitt jobb, oavsett vad du tycker om den. Sat Nam som vi säger på yogaspråk.

Jag önskar att det alltid var 20 personer när jag höll morgonyoga! Hm. Så vill du prova, kom i morgon kl. 7 till Söder.

Så här glad blir jag av företagsyoga. Och nej, bilden är tagen en annan dag. Men känslan är samma. Och nej, det är ingen mala runt halsen utan ett måttband. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar