måndag 11 maj 2015

Att tala samma språk

När jag började min kundaliniyogalärarutbildning 2008 blev jag helt överväldigad. Inte bara av yogan utan av alla människor. Äntligen träffade jag andra som precis som jag älskade yogan och ville yoga jättemycket. Människor som förstod när man pratade om energi och själen, chakran och de tio kropparna och så vidare. Jag hade yogat i nio år och nog känt mig ganska ensam, inte förstått hur många det egentligen fanns att prata med.
Ja, att prata samma språk är skönt och viktigt. Runt omkring mig finns många människor som står mig väldigt nära, men som inte förstår mitt yogaspråk. Därför kan jag bli så lycklig i de där små praten med kollegor eller andra yogisar. När det inte är konstigt att råda någon att "sända en bestämd önskan till universum".
Just idag fick jag det rådet i vårt lilla FB-forum, där vi som gick utbildningen tillsammans håller kontakten.
Och jag tackar för rådet och sänder ut en bestämd önskan, bara sådär.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar