onsdag 27 augusti 2014

Var handlar jag yogaböcker? Och prylar?

Härlig yogaklass igår i regnrusket. Alla, både gamla och nya var skönt fokuserade och de allra enklaste grundpassen är härligt effektiva. Ryggen för röra sig, energin vaknar och andningen tar plats och sätter fart. I löööv kundaliniyoga. Fast det vet ni.

När jag började yoga, för 100 år sedan, eller nära på, 1999 köpte jag ett enkelt häfte med pass, så jag kunde börja yoga hemma. Jag kände ganska snabbt att en gång i veckan var inte nog, jag ville ha mer! Och det häftet räckte väldigt långt.

Sen under åren har det blivit fler böcker, oftast inhandlade på nätet. Men om man vill gå till en riktig butik och klämma och känna på böckerna innan man köper då är Rootlight i Solna stället att besöka, där finns inte bara böcker utan allt från te till kläder. De har en bra webbshop också.

Så känner du att du vill dyka djupare i yogan, skaffa några böcker. Eller dvd:er. Eller några cdskivor. Eller en turban... Allt är möjligt. Sat Nam





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar