fredag 28 mars 2014

Vad blir du lycklig av?

"Jag blir lycklig av kundaliniyoga" sa en av mina elever idag, efter morgonens yogapass. Och jag blev glad förstås, för det blir jag också. Lycklig av yogan alltså. Det var när dagens "prova-påare" (och förhoppningsvis framtida återkommande deltagare) frågade vad det var för skillnad på hatha-yoga och kundaliniyoga och jag försökte förklara, som hon den lyckliga, sköt in sin klockrena replik. För vad är bättre reklam än så?

Gör yoga, bli lycklig.

Jag är förstås övertygad om att du blir lycklig av yoga, vilken yogaform du än väljer och jag ska genast ge mig ut och göra lite hatha-yoga så jag bättre kan förklara hur det är.

Men orden kvarstår:

Gör yoga, bli lycklig.

PS. Jag blir lycklig av choklad också. den här mumsiga finns att köpa på Buddha Spa, som inte bara är en yogastudio utan också har en liten butik med ekokäk och annat fint.






Och, för dig som undrar: Ja, det går bra att hoppa in och prova på, mitt i terminen, utan tidigare yogavana. Det är så lätt, bara att hänga på. Och kanske bli lite lyckligare.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar