tisdag 4 mars 2014

Tisdagsyoga och alla andra dagars yoga

Här sitter jag och planerar kvällens yogaklass. Det är tisdagsyogan på Malavé Do, sista tillfället på kursen Vinterpigg. Nästa kurs Vårkraft drar igång om en vecka. Vinterpigg har haft fokus på energi så jag tänker mig ett riktigt energigivande pass ikväll.
När jag planerar en klass gör jag det genom att titta i mina böcker, surfa på nätet och kolla i en databas med yogapass som vi yogalärare har tillgång till  - och då slås jag alltid av hur mycket det finns. Det finns tusentals yogapass inom kundaliniyogan! Så möjligheten till omväxling är stor, och ändå är det vissa favoritpass som alltid återkommer. I kväll blir det en favorit i repris. Det vet jag redan.

Och du som vill gå på kurs, Vårkraft som börjar 11 mars eller Yoga för stela som börjar 17 mars. Bara hojta. Eller mejla, det är bättre. yogamedjenny@gmail.com är adressen. Vi hörs.