torsdag 27 september 2012

Vad gör du nuförtiden?

Ja, just du! Yogar du något?
Själv yogar jag mer än någonsin, går på roliga workshops och har just nu två privatelever som jag träffar en gång i veckan. Det är två 14-åriga flickors vars föräldrar tyckte de skulle få lite yoga och vi börjar med en minikurs på fyra gånger. Det är väldigt roligt och lärorikt för mig som inte haft så unga elever tidigare.

Jag kan också nöjt konstatera att mina tidigare privatelever fortsatt att yoga på egen hand. Det är mycket imponerande för det kräver disciplin att gå upp lite tidigare varje morgon och göra sin yoga. Snart är det nog dags att träffa dem och ge dem några nya utmaningar och kanske ett nytt pass. De verkar mer än redo.


En annan rolig sak är ett företag (där en annan av mina privatelever jobbar) vill ha lunchyoga. Vi ska prova några gånger så får vi se, men konferensrummet är bokat och en liten grupp ivriga yogasugna anställda väntar. Imorgon blir första gången.

Så trots bristen på lokal just nu undervisar jag ganska mycket och jag har nog kommit fram till att lokal vill jag ha, men istället för att hyra in mig vill jag nog ha en egen. Kanske tillsammans med någon annan som kanske gör något annat än yogar.
Men jag tror det är dags för ett eget ställe. Komsi komsi. Jag har nu lagt ut min beställning i universum. Tack på förhand.